FAQ

Vragen over salaris en betaling

Hoe krijg ik betaald?

Je wordt maandelijks betaald door Apex People BV middels elektronische bankoverschrijving. Je ontvangt maandelijks een loonstrook en jaarlijks een jaaropgave.

Wanneer krijg ik betaald? 

Op de 10e van elke maand, tenzij deze dag in het weekend valt. Dan op de eerstvolgende maandag.

Ik heb gewerkt maar ik ben niet uitbetaald?

Meestal heeft dit te maken met dat jouw contract nog niet compleet is. Controleer of jij je gegevens volledig hebt ingediend, jouw ID hebt ingediend en het contract hebt ondertekend. Heb je dit allemaal gedaan en er is nog steeds niet uitbetaald neem dan contact op met je contactpersoon.

Heb ik recht op vakantiedagen en vakantiegeld?

Je hebt recht op vakantiedagen en vakantiegeld. Tenzij hier andere afspraken over worden gemaakt worden deze tegelijk uitgekeerd met je salaris betaling. Afspraken over vakantie maak je met je contactpersoon.

Hoe werkt het met bruto en netto salaris? 

Wij spreken een bruto salaris af. Deze staat op je contract. Daarbovenop komen vakantiedagen en het vakantiegeld. Er gaan premies en belastingen af. Hoeveel hier vervolgens netto van overblijft is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. 

Hoe kan ik mijn loonheffingskorting aan of uitzetten? 

Stuur hiervoor een mail naar planning@apexpeople.nl en vraag hier het loonheffingsformulier op.

Hoe zit het met reiskosten? 

Over het algemeen worden die niet vergoed tenzij anders aangegeven. Deze kan je in dat geval declareren in de app. Reiskosten worden maandelijks uitbetaald gezamenlijk met je salaris.

Hoe vraag ik mijn jaaropgave op? 

Deze krijg je jaarlijks automatisch toegestuurd vanuit de backoffice. Heb je deze niet ontvangen of wil je een kopie aanvragen laat dit dan weten aan jouw contactpersoon.

Naar wie mail ik mijn factuur?

Deze stuur je naar factuur@apexpeople.nl en in de cc naar jouw contactpersoon.

Aan wie adresseer ik mijn factuur?

Apex People BV
Rijder 1a
1507DP Zaandam

Waaraan moet mijn factuur voldoen?

Naast de standaard regelgeving omtrent facturen moet hier ook tenminste op staan:
- Jouw volledige naam
- Werkdag
- Werktijden
- Project

Vragen voor Freelancers

Vragen over de planning, roosters en uren

Hoe word ik ingepland? 

Je meldt je aan voor diensten via de app. Je krijgt zo snel mogelijk een bevestiging waar je daadwerkelijk staat ingepland. Alle diensten waar jij voor staat ingepland staan onder “my jobs” in de app.

Tot wanneer kunnen er roosterwijzigingen plaatsvinden? 

Roosters zijn definitief vanaf 4 dagen voor aanvang dienst. We proberen om zo vroeg mogelijk van tevoren het rooster compleet te hebben maar we zijn afhankelijk van veel externe factoren. Het kan wel eens voorkomen dat er wijzigingen binnen de periode van 4 dagen plaatsvinden maar hiervoor gaan we altijd met je in overleg.

Hoe meld ik mij ziek? 

Meld dit dan gelijk op de dag dat je ziek bent zo snel door te mailen naar planning@apexpeople.nl. Meld je uiterlijk ziek voor 8 uur ’s ochtends op de dag van het werk. Als jij je ziek meldt op de dag voor of de dag van het werk laat dit dan ook weten door te appen of te bellen met de projectleider.

Hoe meld ik mij af voor een dienst? 

Dit kan tot uiterlijk 7 dagen voor aanvang dienst door een mail te sturen naar planning@apexpeople.nl. Binnen 7 dagen voor aanvang dienst kan dit alleen met een geldige reden. Neem hiervoor contact op met jouw contactpersoon.

Mijn uren zijn fout genoteerd. Hoe kan ik dit wijzigen?

Stuur hiervoor een mail naar planning@apexpeople.nl met jouw contactpersoon in de cc. Vermeld hier de werkdag, de juiste tijden, het project en opgaaf van reden.

Ik ben te laat. Hoe en aan wie meld ik dit? 

Je meld het altijd zo snel mogelijk dat je te laat bent bij de projectleider via de telefoon. Het telefoonnummer van de projectleider staat altijd in de briefing. Zorg dat diegene ook daadwerkelijk jouw bericht heeft gezien. Het kan gebeuren dat jouw rooster wijzigt omdat je te laat bent.

Ik kom naar werk met de auto hoe vraag ik een parkeerkaart aan? 

Dit wordt per opdracht aangegeven in de briefing. Mocht je hier problemen mee ondervinden neem dan contact op met de projectleider of jouw contactpersoon.

Hoe maak ik een account aan bij Apex People?

Volg deze link naar het aanmeld formulier.Nadat je bent aangemeld via het sollicitatieformulier nemen we contact met je op. Als jij door de sollicitatie heen bent krijg je vanzelf een mail die je uitleg geeft over hoe je kan inloggen.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen? 

Gegevens kan je wijzigen via de app. Druk hiervoor op more, dan op profile en vervolgens op de gegevens die je wilt wijzigen.

Hoe schrijf ik me uit bij Apex People? 

Laat dit weten aan jouw contactpersoon. Als je al bij ons hebt gewerkt bewaren we jouw gegevens ten behoeve van de loonadministratie.

Hoe nodig ik iemand uit om ook bij ons te komen werken?

Wijs de vriend/vriendin door naar de aanmeldbutton op onze site. Laat jouw contactpersoon weten dat je deze vriend/vriendin bij jou in jouw team zou willen.

Vragen over MijnApex

Overige vragen

Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Via het formulier op de website dien je een officiële klacht in. Klachten kan je ook doorgeven bij je contactpersoon

Kan ik stage lopen bij Apex People? 

Stageplekken komen terecht op de vacature pagina van de site. We staan open voor open sollicitaties. Mail hiervoor naar vacature@apexpeople.nl met je CV, opleiding, stage eisen en een sterke motivatie.

Kan ik werken bij Apex People? 

Vacatures komen terecht op de vacature pagina van de site. We staan open voor open sollicitaties. Mail hiervoor naar vacature@apexpeople.nl met je CV, opleiding en een sterke motivatie.

By browsing this site, you agree to our Cookies Policy